Hoppning


Kategori: Vigdís fra Birk
Vad vädret var underbart idag, det blev ett stopp vid en sjö på väg till stallet för att ta ett dopp. Sååå härligt!

Idag hoppade jag Viggan, eller markarbetade snarare eftersom hindret bara låg på 50cm haha ;)

Det fick bli en markbom innan, och Viggan var väldigt taggad. Hon har fått en grym teknik av löshoppningen vi körde mycket ett tag där under våren. 

Galoppen är fortfarande Viggans tydligt svagaste gångart, och tanken är att hoppningen ska stärka den :)

Jag var väldigt passiv när det gällde taxeringen, så hon fick klara sig själv. Dock fick jag bromsa henne lite, då hon helst ville skjuta iväg som en kanonkula någon meter före markbommen.

Jag fick låna en hoppsadel av S, och Det underlättade verkligen hoppningen! Nu får det nog bli ett inköp av en egen...


Sedan red jag, mamma och En f.d. elev till mig (som flyttat till en annan stad, men lånade en häst - kul!) ut en sväng. Inte mycket bromsar och underbart väder. 


Kramar,

Kommentera här:

Jag kan se Din IP-adress när du kommenterar, så du är inte anonym. Spam, samt kommentarer som inte håller god ton, kommer inte att publiceras. Detta ska vara en trevlig blogg!