Mys-måndag


Kategori: Maddes liv, Vigdís fra Birk;
Vi kom iväg till stallet iallafall. Så idag lekte jag, Leo och Viggan i rundpaddocken en liten stund - det var alldeles för varmt för något annat. Riktigt, riktigt mysigt ❤️



"Gammal" bild på lilla tjejen

Till middag idag gjorde jag en supergod köttfärssoppa, jag skriver ner receptet här lite snabbt;

Hacka 1 gul lök, 1 paprika, 1 morot, och några färskpotatisar. (Jag finhackade med mixer, lat som jag var, haha.)

Smält 2,5 dl créme fraiche, och rör sedan i 3 grönsaksbuljongtärningar (buljongen från "BioFood" är min favorit). Rör därefter i grönsakerna/potatisen, samt 1,5 dl vatten. Låt koka 10 min. 

Bryn 500 g köttfärs i en separat stekpanna, och blanda i 4 msk tomatpuré. Krydda med salt och peppar. Sedan hälls även detta i soppan.

Smaka av med rosmarin, salt och peppar.

Bli inte avskräckta av bilden, det blev faktiskt gott 😉


Kramar,

Kommentera här:

Jag kan se Din IP-adress när du kommenterar, så du är inte anonym. Spam, samt kommentarer som inte håller god ton, kommer inte att publiceras. Detta ska vara en trevlig blogg!