Om mig


Kategori: Maddes liv
Jag är en 21-årig tjej som bor tillsammans med min älskade sambo i en fin tvåa i Göteborg. Till vardags driver jag mitt företag Easyrider (http://www.easyrider.nu), som är ett konsultbolag intriktat på mina två största intressen - webb och ridsport!
 
Min sambo Leo, som syns på bloggen titt som tätt, är 25 år och jobbar som managementkonsult och projektledare på ett större bolag. Han lärde sig rida när jag kom in i bilden, och rider Vigdís ibland. Annars brukar det vara han som ser till att vi kommer iväg till gymmet då och då...
 
Sedan 9 års ålder har jag kodat webbsidor, och har arbetat som webbdesigner/ -utvecklare både frilansande såväl som på webbyrå. Från hösten 2014 till och med våren 2016 läser jag en tvåårig utbildning till webbutvecklare, för att få mer kött på benen och för att lära mig back-end.
 
Hästar ligger mig varmt om hjärtat och jag har arbetat som beridare och ridlärare både i Sverige och internationellt. Jag har även studerat på Ridskolan Strömsholm. Numera tränar jag med min egna islandshäst, Vigdís fra Birk, och håller lektioner när tiden räcker till.
 
Fotograf: Louise Johansson (http://louisefoto.com/), mua: Nicole Ossowska

 

Om Vigdís

Vigdís fra Birk (DK2001206218) är min alldeles egna islandshäst. Hon är ett femgångssto född 2001 efter 1:a klass hingsten Yngri von Kramersbruch (8.05) och undan Setta fra Öllrup (bed 7.79 som 4gångare). Vigdís bedömdes till 2:a-klass på 7.79 som sexåring, och har hyfsade rörelser. Bäst är traven och den flygande passen.

"Viggan", som hon kallas till vardags, är välutbildad i dressyr. Hon har otroligt lätt för att samla sig (levader är hennes grej) och just nu jobbar vi oss mot att kunna piaff och passage. Vi ska även komma igång och tävla i höst, i grenarna femgång och speedpass.

 


Kramar,